IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Oproep tot gebed

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Oproep tot gebed

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Om de Geest van de voorbidding

Nacht en dag zeer overvloediglijk biddende om te volmaken hetgeen aan uw geloof ontbreekt.
1 Thessalonicenzen 3:10

Hoe geheel leefde Paulus in de voorbidding voor anderen. Waar kreeg hij zulk een gebedsgeest? Wij kunnen die krijgen op één voorwaarde: dat wij ons geven om, zoals Christus, enkel te leven voor de eer van God in de redding van zielen.

U hebt zeker geleerd in deze school van voorbidding hoe weinig u de rechte geest van voorbidding hebt. Bid vurig, dat God die in Zijn kerk uitstort. God wacht erop en de wereld wacht erop.

Voor alle werkers

Ik bevele u Febe, onze zuster, die een dienares is der gemeente, opdat gij haar ontvangt in den Heere en haar bijstaat. Groet Priscilla en Aquila, mijn medewerkers in Christus. Groet Tryfena en Tryfosa, vrouwen die in den Heere arbeiden.
Romeinen 16: 1, 3, 12

Met welke liefde denkt Paulus aan al zijn medearbeiders. Zie rondom u en denk aan allerlei christelijke werkzaamheden in verenigingen voor jongeren, in arbeid tegen dronkemanschap, tot redding van gevallenen of verwaarloosden, aan soldaten en matrozen, aan wezen of armen. Bid voor alle werkers en werkersverenigingen, dat Gods Geest hen sterkt.

Om de Geest in het zendingswerk

En als zij den Heere dienden en vastten zei de Heilige Geest: Zondert Mij af Barnabas en Saulus tot het werk waartoe Ik heb geroepen heb. Toen vastten en baden zij en lieten hen gaan. Dezen dan, uitgezonden zijnde van den Heiligen Geest, kwamen af tot Seleucië, en vandaar scheepten zij af naar Cyprus.
Handelingen 13:2-4

Op het gebed deed de Heilige Geest aanwijzing van wie gaan moest. En wederom op het gebed werden zij door de Geest uitgezonden. Bid, dat in de gemeente de Geest van het gebed de harten opent voor de stem van de Geest omtrent de heidenen, dat de Geest velen opwekt en bekwaam maakt om te gaan, dat Hij in alle zendelingen geëerd moge worden. Dat geheel ons zendingswerk Geesteswerk mag zijn.

Bron: Murray, Andrew (1997). Bidden zonder ophouden. Uitgeverij De Banier, Utrecht

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 maart 2016

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Oproep tot gebed

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 maart 2016

In de Rechte Straat | 16 Pagina's