IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Beste dominee Rodríguez

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Beste dominee Rodríguez

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ik ben een jonge Chileen die pas een paar maanden geleden begonnen ben de Bijbel te bestuderen. In een Bijbelstudiegroep kreeg ik uw blad En la Calle Recta in handen. Dat hielp mij over een aantal twijfels heen waardoor mensen als ik soms zo in verwarring raken. Toch heb ik nog veel vragen. Mag ik er u een paar voorleggené

Wie zijn kinderen van Godé Heeft God door de dood en opstanding van Christus ons allemaal tot Zijn kinderen gemaakté Wat betekent het om behouden te zijn en wie zijn er behoudené

Een jongen die u bij voorbaat dankbaar is voor uw antwoord

Beste broeder,

Wie worden behoudené Zij die geloven in de Heere Jezus Christus. Dat is het antwoord van Paulus en Silas aan de cipier (de stokbewaarder) in Filippi op zijn vraag: "Lieve heren, wat moet ik doen opdat ik zalig wordeé En zij zeiden: Geloof in de Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden" (Hand. 16:31). Degenen die Christus aanvaarden als hun enige en volkomen Zaligmaker, worden weggehaald uit hun eigen leven van zonde en ellende, waarin ieder zich bevindt die niet de Christus als zijn licht en zijn heil erkent. Vandaar dat de boodschap van Christus aan de mens deze is: "Die in Mij gelooft, heeft het eeuwige leven" (Joh. 6:47).

Wat is behouden wordené Hier, beste vriend, gaat het er niet om dat je ideeën hebt of práát zoals de Bijbel, maar dat je leeft in de wetenschap dat je gerechtvaardigd bent in het bloed van Christus, het bloed waardoor God ons tot Zijn kinderen aanneemt. Hij zendt de Geest van Christus in ons hart, waardoor wij roepen: "Vader" (Gal. 4:5-7). En indien wij kinderen zijn, dan zijn we ook erfgenamen van God door Jezus Christus.

Dit is de mens die behouden wordt: hij die door het geloof in Christus de vergeving van zijn zonden kent en ook erkent, die de Geest van de Zoon heeft en erfgenaam van God is. Dat is niet uit te leggen of te beredeneren. Wie Christus aanneemt heeft het en beleeft het.

De natuurlijke mens, die Christus niet aanvaardt, leeft in de zonde en doet de zonde, is onder de macht van de satan (Hand. 26:10) en erfgenaam van het verderf (Gal. 6:8).

Maakte Christus door Zijn kruisdood en Zijn opstanding ons allemaal tot kinderen van Godé

Paulus zei inderdaad: "Want God was in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende" (2 Kor. 5:19). Christus zegt: "Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe" (Joh. 3:16). Dus door Christus biedt God ons vergeving en verzoening aan. Wie dat aanvaardt, gelooft in deze vergeving in Christus en gaat over van de dood naar het leven. Maar die niet gelooft, is al veroordeeld (Joh. 3:18). Degenen die beweren dat alle mensen kinderen van God zijn, moeten niet vergeten dat Christus erbij zegt: "Een ieder die gelooft in de eniggeboren Zoon van God"!

Dus Christus hééft voor ons de weg geopend om tot de Vader te gaan, maar om tot de Vader te geraken is het noodzakelijk Christus aan te nemen als de enige Middelaar en Verzoener tussen God en de mens. Daarom zegt de Schrift: "Maar zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden" (Joh. 1:12).

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 oktober 2006

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Beste dominee Rodríguez

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 oktober 2006

In de Rechte Straat | 16 Pagina's