IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

OPROEP TOT GEBED

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

OPROEP TOT GEBED

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Broeders en zusters,

U hebt wellicht gehoord of gelezen dat de Here ook thans Zijn Heilige Geest uitstort op ouderen en jongeren, in kerken en kringen, op vele plaatsen in de wereld, waarbij de opwekking in Canada wel bijzonder in het oog springt.

Velen geloven dat dit het begin is van wat de profeet Joël zegt: „Het zal zijn in de laatste der dagen dat ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees" en wat er verder geschreven staat in Joël 2:28 e.v. en in Hand. 2:17-28. Dat wij in het laatste der dagen leven, geloven vele Bijbelgetrouwe gelovigen.

De spade regen begint te vallen, niet slechts druppelsgewijze, maar die regen is bezig uit te groeien tot een machtige stroom. Die heilige regen valt echter nog niet overal. Maar waar dat gebeurt, wordt God verheerlijkt die Zijn Geest doet vallen op ouderen en jongeren, op gebondenen en verslaafden.

U weet echter ook dat in de kerken een steeds verder afglijden van de Bijbel zich aan het voltrekken is en dat de wereldgelijkvormigheid hand over hand toeneemt. Wat kunnen wij daartegen doen? Uit onszelf niets, maar wél zijn wij geroepen tot het gebed. En ofschoon wij niet kunnen bidden zoals het behoort, desondanks wil de Heilige Geest onze ootmoedige en gelovige gebeden overnemen.

Het is nu de hoogste tijd dat de kinderen Gods op de bres gaan staan met hun gebeden om een hernieuwde doorbraak van de Heilige Geest. Dan zal de Here doen wat Hij beloofd heeft, want Gods Woord is getrouw en met kracht.

In veel plaatsen zijn er al gebedskringen, maar waar ze nog niet zijn, laten we daar proberen ermee te starten.

Begin in elk geval bij u thuis te bidden om een nieuwe doorbraak van de kracht van omhoog. Bidt daarvoor in uw stille tijd. Gedurig moeten onze gebeden opstijgen tot God, onze Vader, opdat er nog velen als een brandhout uit het vuur gerukt mogen worden.

De kinderen Gods moeten wachters zijn op Sions muren. De wachter staat hoog en ziet de morgen gloren. Men roept: „Wachter, wat is er van de nacht? De morgen is gekomen en zie het is nog nacht".

Mag ik u ter oriëntering enige gebedsonderwerpen noemen? Wij bidden om:

1. een hernieuwde doorbraak van de Heilige Geest in onze kerken en kringen;

2. om de openbaarwording van de vrucht des Geestes, de liefde (1 Kor. 13 en Gal. 5:22);

3. om de gaven van de Heilige Geest die nodig zijn voor de toerusting van de Gemeente in deze tijd;

4. om met Geest vervulde voorgangers en ambtsdragers;

5. om met Geest vervulde leiders van zondagsscholen;

6. voor hen die godsdienstonderwijs geven op de scholen;

7. voor de professoren en docenten aan de theologische fakulteiten en hogescholen.

Laten wij ook bidden voor hen die vervolgd worden om de gerechtigheid, voor Israel, onze oudste broeder, voor de vrede van Jeruzalem. (Gedenk aan Zach. 10:1 e.V.).

De uwe in Christus, onze komende Here,

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 april 1972

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

OPROEP TOT GEBED

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 april 1972

In de Rechte Straat | 32 Pagina's