IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

De ENIG WARE BRIEF van Jezus Christus

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De ENIG WARE BRIEF van Jezus Christus

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

De bloeddruppels die Onze Here Jezus Christus verloren heeft, toen Hij naar Golgotha ging.

De copie van een gebedsbrief, die in het graf van Onze Here Jezus Christus in Jerusalem gevonden is en die door Zijne Heiligheid en door de christelijke keizers en keizerinnen bewaard is geworden in een zilveren kastje. De Heilige Elisabeth, koningin van Hongarije, de H. Mechtilde en de H. Brigitta wilden zo graag het een en ander weten over het lijden van Jezus Christus. Zij stortten daartoe vurige gebeden en als gevolg daarvan verscheen Jezus Christus haar en sprak tot hen aldus:

Weet dat de gewapende soldaten 150 in aantal waren; degenen die mij gevangen wegvoerden, 23; de gerechtsdienaren 83; de slagen die op mijn hoofd terecht kwamen waren 150 in aantal, die op mijn borst 108; de trappen die ik kreeg in mijn rug 80; 24 keer werd ik met touwen aan de haren getrokken; het aantal keren dat ik in het gezicht geslagen en bespuwd werd, bedroeg 180; de slagen op mijn lichaam bedroegen 6666, de slagen op mijn hoofd 110; ze hebben mij een dodelijke stoot in het hart gegeven; 24 keer hebben ze mij met de haren van de grond getrokken; op een keer gaf ik 120 zuchten en werd ik 23 keer aan de baard heen en weer getrokken; wonden aan het hoofd waren er 20, doornen 72, wonden vanwege de doornen aan het hoofd 110, de dodelijke doornen aan het voorhoofd 3; nadat ik gegeseld was en men mij had aangekleed als spotkoning, kreeg ik 1000 wonden aan het lichaam. De soldaten die mij naar Golgotha voerden, waren met z'n 603, die mij bewaakten, met z'n 3. Het aantal bloeddruppels dat ik verloren heb, bedroeg 28430.

Wie elke dag 7 Onze Vader's, Weesgegroetjes en Ere Zij De Vader's bidt gedurende 15 jaar om zo tot het aantal te geraken van de bloeddruppels die ik verloren heb, schenk ik 5 gunsten, te weten:

1) een volle aflaat en de vergeving van alle zonden;

2) hij wordt verlost van de straffen van het vagevuur;

3) als hij sterft voor de voleinding van deze 15 jaar, dan wordt het hem toegerekend alsof hij ze wèl ten volle vervuld had;

4) hij wordt beschouwd als iemand die gestorven is en zijn ganse bloed gegeven heeft voor het heilige geloof;

5) ik zal vanuit de hemel waken over zijn ziel en over de zielen van zijn familieleden tot in het vierde geslacht.

Een zekere Spaanse hoofdman, die op reis was, zag niet ver van Barcelona een hoofd op de grond liggen, dat van de borst was afgesneden, en dat tot hem zei: Als u naar Barcelona gaat, o reiziger, breng dan een biechtvader naar mij, opdat ik biechten kan. Drie dagen geleden ben ik door bandieten vermoord en ik kan niet sterven zonder eerst gebiecht te hebben. Toen de hoofdman de biechtvader naar die plaats gebracht had, biechtte de levende kop en stierf. Maar op het lichaam waar de kop van af gesneden was, vond men bovenvermeld gebed, dat door verschillende uitspraken van de Heilige Inquisitie van de Koningin van Spanje werd goedgekeurd.

De bovengenoemde gebeden kunnen verricht worden tot intentie van wie dan ook. Eenzelfde copie van bovenvermelde brief werd ook gevonden in Pursit, drie mijlen van Marseille. Deze copie was met gouden letters geschreven en op Gods bevel door een knaap van 7 jaar naar die plaats gebracht.

Degenen die van oordeel zijn dat deze brief niet op Gods bevel geschreven is en door de heilige mond van God gedikteerd werd of die deze brief met boos opzet verbergen en niet openbaar maken, worden door God vervloekt en te schande gemaakt bij het gericht van God; maar degenen die deze brief gepubliceerd hebben, zullen vergeving van hun zonden ontvangen, ook al waren die nog zo talrijk, als zij er berouw over hebben en boete doen omdat zij Mij beledigd hebben. Ook als iemand zijn naaste beledigd heeft, zal ik hem kwijtschelden, als hij mij om vergeving vraagt. Degenen die deze brief bewaren, lezen en doen lezen en hem een plaatsje geven in hun huis, zullen nimmer omkomen.

Degenen die dit gebed bij zich dragen, zullen nooit verdrinken, ze zullen geen slechte dood hebben ze zullen niet plotseling sterven; ze zullen bevrijd blijven van besmettelijke ziekten en van de pest en van de dorst. Ze zullen niet sterven zonder te biechten. Ze zullen gered worden uit de handen van hun vijanden, van de macht van het gerechtshof, en van al hun boze en valse getuigen. De vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, zullen spoedig kinderen krijgen en voor elk gevaar behoed worden, als zij dit gebed bij zich gaan dragen. In de huizen waar dit gebed aanwezig is, zal er geen verraad plaats hebben en zullen geen slechte dingen gebeuren en degene die dit gebed bij zich draagt, zal 40 dagen voor zijn dood de Heilige Maagd Maria zien, zoals de heilige paus Gregorius gezegd heeft.

Deze brief is gezegend door Zijne Heiligheid Paus Leo XIII in Rome op 5 april 1889.

Op de achterkant van deze brief staan allerlei wonderen verhaald, die gebeurd zouden zijn ten gunste van hen die deze brief bij zich droegen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 oktober 1965

In de Rechte Straat | 48 Pagina's

De ENIG WARE BRIEF van Jezus Christus

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 oktober 1965

In de Rechte Straat | 48 Pagina's