IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

O HEERLIJKE WONING DAARBOVEN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

O HEERLIJKE WONING DAARBOVEN

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

In Middelburg overleed, in de leeftijd van 20 jaar, Pieter Lindenburg. Hij was student van de H.T.S. Zijn vader schreef mij:

„Bij het ontvangen van de laatste „In de Rechte Straat" kwam ik ineens tot de ontdekking dat ik geen bericht had gedaan aan Velp van het overlijden van onze oudste zoon Pieter. Te laat is dit echter niet - we leven nog dagelijks met zijn opname in heerlijkheid - en willen graag jullie mededelen hoe God troost. Deze troost is mogelijk door het machtige getuigenis van onze jongen op zijn ziekbed, die naast de Schriftlezingen en verzen die hij voor de dienst in zijn leven nog had opgegeven, als slotvers opgaf: „U zij de glorie, Christus onze Heer". Dit laatste vers gaf hij aan Janny, mijn vrouw, op, slechts enkele uren voordat God hem tot Zich nam - om daar de kerkdienst mee te beëindigen; na twee jaar geweten hebbende dat hij kanker had, heeft de Here hem klaargemaakt en kon hij zonder vrees z'n Heiland tegemoet gaan.

De laatste vijf weken op zijn ziekbed heeft hij ieder uur benut, als hij kracht kreeg om ieder familielid en daarna een leraar of student of vriend, op de Here Jezus te wijzen. Tegen mij zei hij: „Ik ben zo benieuwd naar die woning boven, ik wil hem zo graag zien. Ik ben zo blij dat ik Jezus ken. In Hem is kracht".

Zondag zeiden we tegen elkaar: „Zijn we wel bedroefd genoeg, nu we hem niet meer hier hebben?" Onze wijkpredikant schreef in de kerkbode: „Als ik ooit de kracht van het geloof heb gezien, dan was het bij Piet Lindenburg. En ik weet dat hij zo voor velen veel heeft betekend. Daarom danken wij God voor wat Hij ons in Pieter Lindenburg heeft gegeven".

Wat zijn de woorden uit Gods Woord toch waardevol, wat een steun en wat een wonder die Bijbel als enige zekerheid te hebben.

Janny las hem viermaal per dag voor uit Gods Woord en 's nachts kwam het voor dat hij vroeg: „Hoe staat dit of dat er ook alweer?" De Bijbel was zijn kompas en zijn voeding. En nog hoor ik hem zegen: „De duivel heeft geen vat meer op me. Ik ben nergens meer aan gebonden. Ik ga naar mijn Heiland".

Zo mochten wij ons kind tot ziens wensen".

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 juli 1970

In de Rechte Straat | 48 Pagina's

O HEERLIJKE WONING DAARBOVEN

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 juli 1970

In de Rechte Straat | 48 Pagina's