IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Een lied in de levensavond

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een lied in de levensavond

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Mag ik mij even voorstellen?

Ik ben weduwe, 85 jaar oud. Ik ben vroom groot gebracht, maar ik kende Christus niet als mijn Verlosser.

Jaren heb ik onder de wet geleefd, maar ik ervaarde altijd, dat ik iets miste.

Ik bad erom of God het mij bekend wilde maken, en dat heeft Hij gedaan. Zijn naam zij geprezen! Ik kreeg het Kruis te zien, waaraan Jezus hing en ik hoorde Hem uitroepen: „Het is volbracht.... ook voor u!"

O ,broeder, het was toen of ik opgenomen werd in de ark, waarin ik nu nog steeds verblijven mag.

Ik ben het zo geheel en al met u eens, dat Woord en Geest niet te scheiden zijn. Onze ervaringen moeten in de Geest der Schriften zijn.

Ik mocht nu door het gescheurde voorhangsel gaan op de verse en levende weg, welke Jezus door zijn lijden en sterven geopend heeft. Ik hoefde niet in de voorhof te blijven staan, noch in het heilige, maar met vrijmoedigheid mocht ik nu toegaan in het heilige der heiligen om de direkte gemeenschap met de Vader te smaken door Christus die mij Hem openbaarde. (Hebr. 10:19-25).

En dat alles door het Bloed des Verbonds.

Ik mag zeggen, dat God mij mede gezet heeft in de hemel, waar Christus is en vanwaar ik ook mijn Zaligmaker verwacht. Maranatha!

Om in de hemelse gewesten te leven, moeten we bewust gekruisigd zijn, dood van onszelve. Daarvoor is nodig geen geleerd theologisch lesje, maar ervaring door de H. Geest. Dan moeten we zo verbrijzeld zijn, dat we geen a of b meer kunnen zeggen in de wereld.

Soms ervaar ik de heerlijkheid Gods op intense wijze. Dan is het of ik aan het eeuwigheidsstrand zit, waar alles volmaakte rust, vrede en blijdschap is. Dan kan ik geen andere woorden vinden dan: „Hem die op de troon gezeten is, zij de heerlijkheid".

Broeder, ik kan soms alleen in mijn kamer lopen dansen van blijdschap, omdat Jezus gekomen is, omdat Hij ons van die vreselijke vloek van de wet verlost heeft door zijn Bloed. O, dat heerlijke teken van het Bloed! Dat is het enige, waarvoor de duivel wijken moet.

....Ik ben uitgeschakeld, ik ben door diepe lessen geworden: naamloos, rechteloos, stateloos, stemmeloos. Hoe meer Christus ons doet sterven aan onszelf, hoeveel meer heerlijkheid wij deelachtig worden. Ik wil dood zijn aan mijzelf, steeds meer dood, opdat Christus in mij leve. Hij alleen! Tot lof van Gods almachtige genade.

Hem alleen zij de heerlijkheid, de kracht, de wijsheid, de aanbidding tot in alle eeuwigheid! Amen!

U groet met heilbede,

Uw zuster in Jezus Christus, L.M.-B. te R.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 mei 1963

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

Een lied in de levensavond

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 mei 1963

In de Rechte Straat | 32 Pagina's