IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

EEN GOEDE BOODSCHAP UIT EEN VER LAND

Bekijk het origineel

EEN GOEDE BOODSCHAP UIT EEN VER LAND

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Geliefde broeders en zusters,

Grote bergen, diepe valleien, uitgestrekte plateaus en zeeën scheiden onze stoelen van elkaar, maar in de geest zijn we samen. Wij zijn allen geroepen om nuttige dienstknechten te zijn van Christus, onze Heere. Hij heeft ieder van ons de gave gegeven dienstknecht te zijn en alle gaven dienen voor de opbouw van het lichaam van Christus (Phil.1:8). Want God is mijn Getuige, hoezeer ik begerig ben naar u allen, met innerlijke bewegingen van Jezus Christus.

Wij, dienstknechten van God en leden van de E.E.A.Z., zijn verheugd uw brochures en boekjes, echter nog zonder brief van u, te hebben ontvangen. (We hadden hen nl. enkele exemplaren van "Mijn weg naar het licht", "Uit genade alleen", alsook de Dordtse leerregels, de Heidelbergse Catechismus en de Ned. Geloofsbelijdenis in het Frans gezonden…red.).

Dit alles toont ons uw liefde jegens ons. Wij zouden echter graag willen dat u ons schreef welke gedachten u tot onze hulp hebt. Wij zouden u zeer erkentelijk zijn als we mogen lezen wat u in gedachten hebt en voorbereidt om te helpen bij de opbouw van het Lichaam van Christus in ons land.

Wat ons betreft, wij zijn er zeker van dat God onze Vader, al een onverbrekelijke brug heeft geslagen die het ons eens mogelijk zal maken rond eenzelfde Tafel te zitten (Rom. 1:910):" Want God is mijn Getuige, Welken ik dien in mijn geest, in het Evangelie Zijn Zoons, hoe ik zonder nalaten uwer gedenk; Allen tijd in mijn gebeden biddende, of mogelijk mij nog te eniger tijd goede gelegenheid gegeven werd, door den wil van God, om tot ulieden te komen." Amen. Wij danken u hartelijk.

Geliefde broeders en zusters in de Heere Jezus, ontvangt onze broedergroeten in Christus onze Verlosser (1 Cor.1:36).

Zaïre Kazadi Mutanda Ch.

Geliefde broeder in Christus,

Met grote vreugde kwam ik achter uw adres, dat ik al heel lang probeerde te vinden.

Nederig, maar dringend, in de liefde van God, vraag ik u om een Bijbel.

Lieve broeder in Christus, ik ben het niet waard aan te dringen op nieuwe Bijbels, maar ik kan het zelfs doen met veel-gebruikte exemplaren. Het is belangrijk vooor me een Bijbel te hebben en een bijbelse woordenlijst. Al heb ik waarschijnlijk mijn verzoek slecht geformuleerd, ik smeek u dit verzoek in te willigen, want ik kan me geen Bijbel aanschaffen. Ik zou ook graag een bijbelcursus ontvangen, want ik wil graag meer weten over de boodschap van God.

En tenslotte, ik dank u al bij voorbaat voor alles wat u voor me kunt doen, het zou een teken van de liefde van God voor u kunnen betekenen.

Moge de Almachtige God u leiden en zegenen en u een lang leven schenken en goede moed in de zware taak om de verloren schapen te zoeken.

Zambia Maloba Tata Mukimbwa

Broeders en Zusters,

In de Naam van de Heere zijn wij verheugd een pakje van u te hebben ontvangen, bevattende 5 ex. "Mijn weg naar het licht", 1 ex. "Rome en de Bijbel" en 5 ex. "Uit genade alleen" (in het Frans). Wij zijn gezegend door deze levende en krachtige getuigenissen. Wij danken u hiervoor van ganser harte.

Zoals we u al schreven, ons land is vreselijk getroffen door een economischpolitieke catastrofe, die alles heeft verlamd. Wat de evangelisatie betreft staan wij voor enorme problemen met betrekking tot de kosten van vervoer en levensonderhoud van de dienaren van God.

Daarom hebben we dit huis "Maison des Services Evangéliques" (een stichting zonder winstdoel onder auspiciën van de Evangelische kerk), gesticht om de lektuur te distribueren die broeders en zusters ons in de toekomst ter beschikking gaan stellen.

Als de Heere meer in uw behoeften voorziet, denk dan aan uw broeders hier die geen mogelijkheden hebben om zo maar een Bijbel te kopen of een Evangelie, maar die blij zijn met enkele tractaten die ze met een beetje geluk bij elkaar kunnen verzamelen.

Wij zullen u erkentelijk zijn voor wat de Heere u zal willen laten doen voor uw broeders en zusters hier. Doe het vóór het te laat is en de Heere zal terugkeren en Zijn schapen zal vinden zonder kennis van Zijn Woord.

Met onze gebeden aan Degene Die ons levend maakt, dragen wij u op aan Zijn genade.

Zaïre Mathieu Isaac Pangu

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 oktober 1994

In de Rechte Straat | 40 Pagina's

EEN GOEDE BOODSCHAP UIT EEN VER LAND

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 oktober 1994

In de Rechte Straat | 40 Pagina's