IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Er is geen andere Rots

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Er is geen andere Rots

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Mijn vrouw maakte mij opmerkzaam op een merkwaardige tekst, die zij was tegengekomen in haar lezing van de Bijbel. Hij luidt: „Weest niet verschrikt en vreest niet. Heb ik het u niet van oudsher doen horen en verkondigd? Gij zijt mijn getuigen: is er geen andere God buiten Mij? Er is geen andere Rots. Ik ken er geen" (Jes. 44:8).

We horen van de troost, dat er geen andere Rots is dan God alleen. Inderdaad is dat een grote troost. Mensen die zich opwerpen als een rots, kunnen keihard zijn. De geschiedenis heeft dat duidelijk geleerd.

De Here is echter steeds vol erbarmen. Die goedheid Gods is ons verschenen in Jezus Christus, de rots waarop wij bouwen en tegelijk de rots waaruit wij drinken. Zo zegt Paulus: „. . want zij dronken uit een geestelijke rots die met hen meeging, en die rots was de Christus" (1 Kor. 10:4, r.k. vert.).

Wij worden door deze tekst ook opgeroepen om getuigen te zijn van God, getuigen van het feit, dat er maar één Rots is.

Zo worden straks de apostelen aangesteld om kroongetuigen te zijn van het feit, dat in Jezus Christus de Rots, God zelf, ons naderbij is gekomen en dat wij nu voor altijd in de woestijn van dit leven mogen drinken uit de Rots, Jezus Christus.

En slechts inzoverre wij getuigen van die ene Rots, hebben ook wij iets van die Rots in ons, zijn ook wij „petrus-sen", rotsmannen, „levende stenen" die gevoegd worden in de bouw van een geestelijke tempel, gevoegd bij „de levende steen, die door de mensen wel verworpen is, maar bij God uitverkoren is en kostbaar" (1 Petr. 2:4-5).

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 oktober 1966

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

Er is geen andere Rots

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 oktober 1966

In de Rechte Straat | 32 Pagina's