IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Groet

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Groet

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Tijdens de opening van de laatste bestuursvergadering die ik bijwoonde in mijn rol als directeur van deze prachtige stichting, werd er bij de opening stilgestaan bij de kern van ons werk naar aanleiding van Hebreeën 9: de verzoening! Enerzijds zijn daar onze zonden die scheiding maken. De symbolen in de ark verwezen naar de zonden van Israël. Anderzijds is er de trouwe en genadige God. Boven de ark waren de cherubijnen der heerlijkheid, die het verzoendeksel beschaduwden. Het verzoendeksel werd door Luther vertaald met: de genadestoel van God. Deze genadige God kennen als Redder en Verlosser is het allerrijkste dat er is. Dat doet in het ‘nochtans van het geloof ’ zingen: “Gij hebt m’ in ‘t hart meer vreugd gegeven…!”

Al sinds de oprichting van IRS 60 jaar geleden en in het spoor van de Reformatie, staat het delen van deze vreugde centraal: “Wij hebben een eigen roeping van God gekregen. Wij moeten onze vroegere geloofsgenoten (schreef ds. Hegger) het Evangelie verkondigen dat ons zo gelukkig maakt. We zijn egoïsten als we die vreugde voor onszelf houden.” Ook in dit citaat blijkt dat het bij IRS niet om zomaar iets gaat. Het gaat om zielen te winnen voor het koninkrijk dat niet van deze aarde is.

Aan deze opdracht heb ik geduurde elf jaar met vreugde en in afhankelijkheid van onze goede God mijn krachten mogen geven. We danken Hem voor Zijn trouwe zorg in al die jaren. We nemen afscheid van u als lezer van dit magazine en betrokkene op het werk van IRS in een bijzondere tijd. Dat maakt persoonlijk afscheid nemen van deze en gene helaas niet mogelijk. Ik wil een ieder danken voor de steun in de achterliggende jaren.

Met vertrouwen draag ik het stokje over aan Jan-Henry. Ik wens hem en u vanaf deze plaats veel vreugde, een bewogen hart met onze naaste en boven alles Gods zegen toe!

In hartelijke verbondenheid,

Hans ten Klooster

directeur

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 augustus 2020

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Groet

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 augustus 2020

In de Rechte Straat | 16 Pagina's