IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Brieven uit Spanje en Cuba

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Brieven uit Spanje en Cuba

VRAGENRUBRIEK

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Regelmatig ontvangt de redactie van En la Calle Recta (ECR), het Spaanstalige evangelisatieblad dat door IRS wordt uitgegeven, brieven van lezers. Hieronder leest u een gedeelte van de brieven uit het jongste nummer van ECR.

Een groet voor mijn broeders van En la Calle Recta,

In de eerste plaats wens ik u de genade van Jezus Christus en de liefde van God de Vader toe. Sinds ongeveer anderhalf jaar ontvang ik uw tijdschrift. Ik moet u zeggen dat, al ken ik u niet, ik met u spreek als met een goede vriend en het is alsof we elkaar al ons hele leven kennen. Indrukwekkend hoe je een dergelijke genegenheid kunt voelen voor mensen die hetzelfde geloof belijden. Uw tijdschrift is een voortdurende bron voor persoonlijke opbouw en een goed middel om mensen te bereiken die de Heere niet kennen.

Toen u mij die vier exemplaren van uw blad stuurde, had ik al mensen op het oog aan wie ik uw tijdschrift wilde geven. Het is een uitstekend evangelisatiemiddel.

Beschouw mij maar als uw promotor in Cuba. Zolang ik het tijdschrift ontvang, ben ik het nog nooit oneens geweest met enig artikel. Ik ben gewoonlijk kritisch op wat ik lees, maar ik kan amen zeggen op alles wat ik gelezen heb in uw uitgaven.

Bij dezen wil ik ook broeder Francisco Rodríguez, die ons al zo lang dient met zijn artikelen, hartelijk groeten in Jezus Christus. Moge de eeuwige God u zegenen en moge dit tijdschrift nog heel veel jaren uitgegeven worden om de gezonde leer van de Heere te verbreiden.

Uw mededienstknecht in de Heere, Ricardo Piñeiro Hernandez, Havana, Cuba

Geachte broeders in Christus,

Veertig jaar geleden ben ik tot Christus bekeerd. Ik heb theologie gestudeerd (twaalf jaar op een rooms-katholiek seminarium). Ik ben bekeerd tot de Heere Jezus en heb gestudeerd aan een protestants seminarium. Ik heb een pastoraal ambt bekleed en ben als zendeling begonnen met pionierswerk. Inmiddels ben ik met emeritaat. Drie à vier uur per dag verspreid ik folders over het Woord van God. Ik vond het fi jn om het tijdschrift ECR te lezen. Graag zou ik meer exemplaren van u ontvangen om aan priesters en roomskatholieke vrienden te geven.

Met een zeer hartelijke groet in Christus, Lorenzo Sotillo Muñoz, Priego de Córdoba (Spanje)

Geliefde broeders,

Enkele broeders in Christus hebben mij nummer 235 (april 2012) van uw tijdschrift ECR cadeau gedaan. Mijn vrouw en ik zijn daar heel erg blij mee. Wij zouden het tijdschrift graag blijven ontvangen, en onder aan de brief geef ik u mijn naam en volledige adres.

Ik ben lid van de baptistengemeente in mijn stad. Uw tijdschrift voldoet aan het tweeledige doel om gelovigen op te bouwen en te evangeliseren onder niet-gelovigen. Wij blijven voor u bidden of de Heere u wil gebruiken voor de verbreiding van Zijn Woord in deze wereld, die dat zo nodig heeft. Graag zou ik willen weten of wij kunnen meewerken aan artikelen, getuigenissen, etc. uit ons land. Mocht u dat willen, dan zou ik u die kunnen sturen. Moge onze Heere u voortdurend zegenen. Ik hoop spoedig van u te mogen horen.

Verbonden in de liefde van Christus, Itmary López Rodriguez, Cuba

Noot van de redactie van ECR:

Wij willen opnieuw onze dank uitspreken aan al onze lezers voor hun betrokkenheid op het project waaraan ECR verbonden is. Van onze kant hopen wij dat we niemand teleurstellen en een nuttig instrument in de hand van God blijven ter verbreiding van de waarheid, om Jezus Christus te verkondigen als de enige Heere en algenoegzame Zaligmaker. Wij bevelen ons aan Hem, dat Hij ons moge ondersteunen met Zijn genade.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 juni 2013

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Brieven uit Spanje en Cuba

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 juni 2013

In de Rechte Straat | 16 Pagina's