IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Beste dominee Rodríguez

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Beste dominee Rodríguez

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ik ben een charismatische priester en sta erg open voor andere vormen van de boodschap. Ik heb nu voor de eerste keer het door u gepubliceerde "En la Calle Recta" gelezen en vond er thema's in die me geraakt hebben, vooral omdat u probeert zo Bijbels mogelijk te zijn. Ik zou u dankbaar zijn wanneer u mij geregeld dit blad zou willen sturen.

Beste briefschrijver,

Hartelijk dank voor uw vriendelijke brief. Ik ben oprecht blij met uw openheid om te willen luisteren naar anderen die Jezus zoeken in de Geest naar de Schriften. Het is ongetwijfeld een gezonde houding om zich te ontdoen van alle vooroordelen van het instituut kerk en eerlijk te zoeken naar de ontmoeting met Christus door met de Heilige Geest als gids te luisteren naar Gods Woord. Wij die onderricht zijn in de dogma's van Trente volgens de officiële leer van Rome, zijn ook onderwezen in de discipline van en de gehoorzaamheid aan het instituut, ook al hield dat ons verre van de persoonlijke kennis van de levende Christus en de bevindelijke troost van de Heilige Geest. Maar wanneer je – door genade – die persoonlijke ontmoeting hebt met Hem Die ons heeft liefgehad en ons van onze zonden heeft gereinigd door Zijn dierbaar bloed, en ons heeft verlost uit onze ijdele wandel naar de koude regels van de kerk met haar spitsvondige leringen, hecht je nooit meer waarde aan het wettische en dogmatische, maar jaag je er naar om steeds weer, alle dagen, te leven versterkt naar de inwendige mens door Zijn Geest, opdat Christus door het geloof in je hart woont (Efeze 3:16,17).

Ik verheug me ook over uw besluit om zo Bijbels mogelijk te zijn, gezien de beoordeling die ons blad volgens u verdient. Het Bijbelse in onze priesteropleiding was wellicht meer theoretisch en daarom meer gericht op de verdediging van de leerstellige principes van wat Rome leert dan dat het er praktisch op gericht was dat de eeuwige God ons door Zijn heilig Woord Zijn heilsplan in Zijn Zoon Jezus Christus bekend maakt. Daarom zal niemand die tot het besef gekomen is dat het Woord van God ons alles aangaande onze persoonlijke zaligheid en de persoon van Christus onze enige en volkomen Zaligmaker laat zien, ooit toelaten dat wie dan ook hem andere principes of regels oplegt die in strijd zijn met wat de Heilige Geest in het Woord van God bevestigt.

Naar mijn bescheiden mening moeten wij christenen weer de Geest van het Woord Gods gaan proeven en ophouden ons druk te maken over de verschillen van de letter, of dat nu Bijbelse of dogmatische zijn. Jezus zegt: "De woorden die Ik tot u spreek zijn geest en zijn leven (Joh. 6:63). Hoe is het mogelijk dat iemand die christen wordt genoemd deze woorden kan veranderen in vleselijke verdeeldheid en doodé "De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut." Ik smeek de Heere dat Hij u door Zijn Geest zal leiden tot de volle waarheid.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 december 2007

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Beste dominee Rodríguez

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 december 2007

In de Rechte Straat | 16 Pagina's