IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

ONS OPSTANDINGSLICHAAM

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

ONS OPSTANDINGSLICHAAM

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Voor hun zondeval leefden Adam en Eva, die als mens geschapen waren naar Gods beeld en gelijkenis, zonder zonde in een verheven, geestelijke gemeenschap met God terwijl zij lichamelijk een volmaakt heilig en eeuwig leven genoten. Na hun zondeval echter verloren zij als gevolg van hun moedwillige zonden het eeuwige leven op deze aarde zodat het menselijk lichaam tijdelijk aan ziekte, nood en dood is overgegeven. Hoewel Adam en Eva nu uit het beeld Gods waren geraakt en sterven moesten, bleven hun lichamen toch zoals ze waren en hun lichaam veranderde niet. Gods belofte en de mogelijkheid van eeuwig leven bleven Adam en Eva in zich omdragen. Als een teken hiervan is Adam dan ook 930 jaar geworden en hebben ook oudvaders een erg hoge leeftijd bereikt (Genesis 5). Adam en Eva hebben later kinderen verwekt naar HUN beeld en gelijkenis. D.w.z. nu ONDER de zonde met alle gevolgen van dien. Ziekte, leed en lijden, nood en dood. Wij behoren allemaal tot het nageslacht van Adam en Eva en zo leven ook wij hier tijdelijk nog onder deze omstandigheden. Ook wij moeten nog sterven, maar ook ons lichaam zal leven in eeuwigheid. Hoe en wanneer? De Bijbel leert ons verder:


Onze onsterfelijke geest zal een nieuw lichaam worden gegeven


Onze onsterfelijke geest zal een nieuw lichaam worden gegeven dat uiterlijk aan het onze gelijk is want eens zullen we weer kennen ZOALS we nu gekend zijn, zo lezen we in 1 Corinthe 13:12. Wij zullen elkaar weerzien in een lichaam dat aan het onze gelijk is en we zullen elkaar ook herkennen, zegt Gods Woord. Zie hierover bijv. Joh. 16:22 Joh. 20:24/29 Lucas 16:19/31. Als bewijs hiervan is Jezus uiterlijk ook in hetzelfde lichaam opgestaan uit de dood en aan Zijn discipelen verschenen doch nu in een veranderde en verheven toestand waarover nl. ziekte, lijden, nood en dood geen macht meer had. Zo zullen dan ook wij allen, die in Hem hebben geloofd, Hem ook volgen in Zijn dood en opstanding. Bij de wederkomst van Christus op de wolken des hemels zal voor ons allen vervuld zijn hetgeen wij lezen in Openbaring 21 en zijn we allemaal in het oorspronkelijk, hemels Paradijs van Adam en Eva teruggekeerd voor eeuwig. Wat God heeft geschapen, is volmaakt en zou er na onze dood een rectificatie van ons lichaam nodig zijn geweest, zou dit betekenen dat God, Die ALLES zeer goed heeft bevonden (Genesis 1:31) het kennelijk toch niet goed heeft gedaan en het daarom nog eens over moet doen. Vanzelfsprekend is deze mening in flagrante strijd met het Bijbels gegeven. Neen, God heeft de mens volmaakt geschapen en in Zijn schepping op het hoogst verhoogd. Dat ons lichaam nu onvolmaakt en ten diepste vernederd is, vloeit voort uit de gevolgen van onze MOEDWILLIGE zonden. In de wederopstanding echter keren we weer terug in dezelfde hoedanigheid van nu doch dan zonder zonde en haar gevolgen, maar in de aanvankelijk verheven en geheiligde verhouding met de God van Adam en Eva in het eeuwig Paradijs, waar niet ons stoffelijk denken doch Gods Geest alleen zal zijn ALLES in ons allen. Deze genade van God heeft Jezus voor ons verworven aan het kruis, waar Hij Zijn leven offerde voor onze zonden terwille van onze verzoening met God en ons eeuwig behoud! Die in Hem gelooft en zijn leven aan Hem in dankbaarheid overgeeft, begrijpt de zin van zijn leven en is een gelukkig mens geworden.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 november 1997

In de Rechte Straat | 28 Pagina's

ONS OPSTANDINGSLICHAAM

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 november 1997

In de Rechte Straat | 28 Pagina's