IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Een brief uit Chili

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een brief uit Chili

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

In de eerste plaats heel hartelijk dank voor uw gift aan onze nederige gemeente, waardoor 30 van de armste gezinnen van onze gemeente eindelijk een Bijbel in eigen huis kregen.

Er bleef van het ons toegezonden geld (ƒ 1000,-) nog zelfs over, zodat we daarvan evangelies en traktaten hebben kunnen kopen om daarmee te evangeliseren.

Op 29 september hebben we de eenvoudige ceremonie gehad van de overreiking van de Bijbels. We hadden hun namen op de titelpagina geschreven alsook die van de Stichting IRS door wier bemiddeling zij deze gift hadden gekregen.

Ik stuur u hierbij twee foto's. Op de ene foto heb ik zojuist een Bijbel aan het hoofd van een gezin overhandigd. Met tranen in de ogen aanvaardde hij die. Op de andere ziet u mijn vrouw, die aan andere gezinshoofden een Bijbel heeft uitgereikt. We hebben een gedeelte uit die nieuwe Bijbel voorgelezen en daarna zijn we geeindigd met gebed en met het zingen van het lied: „Biblia amada y bendita = geliefde en gezegende Bijbel". (Helaas zijn de foto's veel te vaag om in ons blad te kunnen afdrukken).

Ik mag u zeggen dat in deze uithoek van de wereld, hoog in het Andesgebergte, op die avond Gods Geest op bijzondere wijze in ons midden was. Wij beleefden de verwezenlijking van de belofte: „En Ek zal in het midden van u wandelen en Ik zal u tot een God zijn en gij zult Mij tot een volk zijn" (Lev. 26 : 12).

Broeders en zusters, de Heere zegene u overvloedig. Vergeef mij mijn vrijmoedigheid dat ik uw steun durfde vragen. Maar het ging mij zo aan het hart dat zoveel gezinnen veel te arm zijn om zich een eigen Bijbel aan te schaffen, waaruit ze elke dag kunnen lezen. Het zijn allemaal gezinnen van pas-bekeerden. Zo kunnen ze groeien in de gemeenschap met de Heere door het Woord dat hen voedt. Ik ben dan ook de Heere onuitsprekelijk dankbaar dat Hij ons vanuit het verre Holland dit rijke geschenk gezonden heeft: een Bijbel voor 30 gezinnen.

Het doet mij denken aan het visioen van de ontelbare schare, die komen uit alle stam en volk en natie, uit oost en west, uit noord en zuid, om zich te scharen voor Hem die op de troon gezeten is en voor het Lam dat voor ons geslacht is, om aldus één grootse hulde te brengen aan de God van de genade in Christus.

We zullen u altijd gedenken. De Heere vergelde u wat u aan ons gedaan hebt.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 december 1984

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

Een brief uit Chili

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 december 1984

In de Rechte Straat | 32 Pagina's