IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Onze comité's

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Onze comité's

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Zien we achterom, dan zal dankbaarheid zeer op haar plaats zijn, dankbaarheid aan God voor hetgeen Hij voor ons heeft willen zijn, vooral wanneer wij bedenken hoe Hij Zichzelf wil wegschenken in het geven van de Heere Jezus, Zijn genade en het leven tot in eeuwigheid.

Wat zijn wij allen in alles stuntelige stumpers tegenover de eeuwig rijke God, Die toch zo goed en barmhartig is!

Wat moet het weer heerlijk zijn met lege handen in overgave Hem alles toe te betrouwen. Daarin ligt blijdschap en rust. Verwondering en verlangen. Daarin verliezen wij onze eigen bedoelingen en werpen de kroon, die wij zo graag zelf ophouden aan Zijn voeten neer.

Wij zijn jaloers op hen, die dit leven met God kennen en onderhouden, die in de eerste liefde leven en dat mogen vasthouden;

in voortdurende reformatie;

in het lerend luisteren en luisterend leren;

in het de ander meerder achten dan zichzelf;

in het niet benijden of verachten van elkanders posities op welke trap ook van het maatschappelijk en het kerkelijk leven, maar juist daarin de wijsheid van God zien en loven; in het alle leugen en bedrog laten varen, waarmee men zichzelf, in eigen huis, of in het kerkelijk huis, of tegenover de ander, wil handhaven, en daarmede de realiteit behouden en zich niet verliezen in schijnvertoningen;

in het zijn van een lichtend licht en een zoutend zout;

in het bidden van de Heere om alles te weren en uit te roeien wat of wie de gemeente in haar groei belemmert of benauwt en terecht te brengen hen die de eerste liefde verlaten hebben en hen terug te roepen uit de verstarring van dogma's en systemen.

De Heere geve u en ons Zijn zegen, vergevende onze zonden, zodat wij ook in 1978 en altijd Hem zullen volgen en elkander stichten door onze goede wandel.


GEDENK HET REFORMATORISCH CENTRUM ITALIE

Italië heeft dringend het Woord Gods nodig. Zie p. 30-31. Wat een zegen hebben landen als Nederland en Engeland niet ondervonden van He: feit dat vanwege de Reformatie het Woord Gods jarenlang openlijk geëeibiedigd werd. Stort daarom uw bijdrage op giro 901.000 van IRS te Velp met vermelding „Reformatorisch Centrum Italië"". Hartelijk dank bij voorbaat!


Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 mei 1978

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

Onze comité's

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 mei 1978

In de Rechte Straat | 32 Pagina's