IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

KIJK UIT!

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KIJK UIT!

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Er zijn mensen, die wanneer er ergens echte wonderen gebeuren, dit zonder enig bedenken aan God toeschrijven. Dat is geheel in strijd met de Bijbel. De Schrift laat duidelijk zien, dat er echte wonderen zijn gebeurd, die verricht werden door diabolische krachten.

Wanneer u dus leest over wonderen, die te Lourdes, te Fatima of waar ook werkelijk zijn gebeurd, dan ontslaat u dat niet van de plicht om uit de Schrift na te gaan, of datgene wat bij en rondom die verschijningen gezegd is, ook in overeenstemming is met Gods Woord of er misschien radikaal mee in strijd is.

Hal Lindsey zegt er dit over:

Wat of wie is een valse profeet?

„Een valse profeet beweert, een openbaring van God te krijgen, zonder dat dit zo is; hij lijkt een door God gezondene te zijn, maar is het niet. Hij komt niet zomaar uit het midden van de mensheid naar voren met de woorden: „Voorwaar, ik ben een valse profeet, let dus maar niet op wat ik verkondig". Hij komt in schaapsvacht, maar is in werkelijkheid een verslindende wolf. Hij geeft proclamaties uit en doet voorspellingen met precies genoeg waarheid erin om ze aanvaardbaar te maken. De Schriften tonen heel duidelijk aan, dat valse leraren en profeten de kunst verstaan om waarheid en bedrog dooreen te mengen.

De Bijbel zegt, dat God die valse profeten zal toestaan, wonderen te verrichten uit de kracht van Satan, zijn aartsvijand, wanneer de wederkomst van Christus nabij komt. Zij zullen grote wonder-tekenen laten zien, zodat zelfs zij die Jezus Christus kennen bedrogen worden — maar niet geheel en al, want dat is onmogelijk".

In de macht van Satan

„Wat voor soort wonderen kunnen we in het laatste der dagen verwachten? In Handelingen 8 vinden wij een voorbeeld van Satans macht. „En een man met name Simon was reeds vóór deze tijd in de stad bezig met toverij, waardoor hij het volk van Samaria verbijsterde, en hij beweerde van zichzelf, dat hij iets groots was; en allen, van klein tot groot hielden zich aan hem en zeiden: Deze is, wat genoemd wordt de grote kracht Gods" (Handelingen 8:9-10).

Dit was dus iemand die met behulp van zwarte magie de mensen zulke dingen had laten zien, dat ze meenden dat hij het uit Gods kracht deed, maar het was door de kracht van Satan.

We kennen ook voorbeelden uit Mozes' tijd. God had hem naar het hof van de Farao gezonden en hij toonde de Egyptenaren enkele wonderen. Wij lezen dat de tovenaars die met zwarte magie werkten de eerste wonderen die Mozes verrichtte konden nabootsen — zij waren in staat, Gods wonderen na te doen.

Veel mensen beseffen niet, dat Satan over deze macht bescikt. Hij heeft de macht, te verschijnen als een engel des lichts en hij heeft zijn eigen geestelijken. Hij kan mogelijk werken via iemand die rechtschapen lijkt. Hij kan misschien bovennatuurlijke daden verrichten die lijken, of ze rechtstreeks van God komen. Ik geloof, dat God ook in deze tijd wonderen verricht en dat we nog niets hebben gezien! Wij leven in een periode van een speciale uitstorting van de Heilige Geest, die te vergelijken valt met de dagen der eerste Christengemeente. God begint het wonderbaarlijke te laten zien door Zijn Woord en Zijn boodschap opnieuw een volmacht te geven. Toch zal het Satan toegestaan worden om die wonderen na te bootsen. En dus moeten wij…"

Gebruik uw onderscheidingsverniogen

„Christen — wees gewaarschuwd! Ge kunt daden te zien krijgen die bovennatuurlijk schijnen en daar zelf bij betrokken raken. Ge kunt geneigd zijn, te denken: „Zie eens. Dit moet Gods werk zijn — het is wonderbaarlijk!"

Kijk uit". (pagina 117-118)

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 december 1974

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

KIJK UIT!

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 december 1974

In de Rechte Straat | 32 Pagina's