IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

BESTE LEZER(ES),

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

BESTE LEZER(ES),

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Hiernaast ontvangt u een afdruk van onze evangelisatiefolder 'Maria, onze Moeder?'. Weet u dat in de R.-K. Kerk de meimaand praktisch gelijkstaat met 'Maria-maand'? In deze tijd wordt dan ook ijverig gewerkt om kapelletjes op te fleuren en Mariabeelden bij te kleuren. Jong en oud trekken groepsgewijs op bedevaart naar een of ander Maria-oord om er te bidden om een gunst en zegen op Maria's voorspraak. Het gevaar is, zowel in Nederland als in België, dat ook christenen die staan op het getuigenis van het Woord, er gewoon aan raken en er geen kwaad meer in zien, terwijl de Heere God er ten diepste door wordt gekrenkt! Beeldendienst roept de toom van God op!

Hoort de Heere vragen en smeken: "Wandelt andere goden niet na, om die te dienen en u voor die neder te buigen; en vertoornt Mij niet door uwer handen werk, opdat Ik u geen kwaad doe…" (Jer. 25:6).

Jezus Christus, de ene Middelaar, de volkomen Zaligmaker, Die Zijn leven voor de Zijnen gaf om de Zijnen tot Zich en tot de Vader te trekken, wordt in de Mariaverering afhankelijk gemaakt van het ja-woord en van het moederschap van Maria.

Duidelijk heeft de paus in zijn Maria-encycliek geleerd: "Maria werkt mee aan de geboorte en de ontwikkeling van het goddelijk leven in de zielen van de verlosten" (n° 47).

Op grond van de Schrift hebben wij met kracht te getuigen dat in Gods verlossingsplan geen plaats is voor enige menselijke inbreng! De volkomenheid van onze verlossing vinden we in Jezus alléén!

Maria kan daar niets aan toevoegen! De hele mariale cultus is een schrijnende miskenning van Jezus Christus' unieke Middelaarschap. Laten we toch met klem betuigen dat Jezus Christus alléén de WARE, de ENIGE en de VOLKOMEN Zaligmaker is! Zoals ook de Heidelbergse Catechismus, in navolging van de Schrift, leert: "Want één van beiden: of Jezus is geen volkomen Verlosser, of zij die deze Verlosser met waar geloof aannemen, moeten alles in Hem hebben wat voor hun behoud nodig is" (Z. 11, vr. 30).

Indien u zorg en bewogenheid kent voor het zieleheil van uw r.-k. medemens, dan kunt u deze folder in een door u gewenste hoeveelheid aanvragen op het kantoor te Velp of bij ev. Vanhuysse te Bilzen (B). U kunt de bon op blz. 32 daarvoor gebruiken. Bid de Heere dat velen mogen komen tot de zaligmakende kennis van Jezus Christus!

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 1993

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

BESTE LEZER(ES),

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 1993

In de Rechte Straat | 32 Pagina's