IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

DE ALLEENZALIG - MAKENDE

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

DE ALLEENZALIG - MAKENDE

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

VOORWOORD

Een alleen-zaligmakende kerk is er niet. Wel echter is er DE alleenzalig-makende CHRISTUS. Gelukzalig is hij, die enkel en alleen op Jezus DE Heer vertrouwt. Satan knarsetandt; de „Opname der Gemeente" staat voor de deur! Hij heeft nog slechts „„weinig tijd" te verleiden door menselijke dogma's, door dode sakramentpraktijken en door godsdienstig vermomd bijgeloof. (Openb. 12:12).

Geborgen in Jezus' Bloed en Gerechtigheid hebben wij steeds nieuwe vreugde, zielen te roepen uit het rijk dezer religieuze duisternis en hen te wijzen tot HET alleenzaligmakend „„EVANGELIE DER GENADE GODS" tot de „Lichtglans van het Evangelie der Heerlijkheid van CHRISTUS" (Hand. 20:24 — 2 Kor. 4:4).

Nog is het de tijd der GENADE! Het oog des Heren is gericht op de Gemeente, de Ekklesia. Behoort u daartoe, lieve vriend? Of neemt u er genoegen mee een „„doopformulier-christen" te zijn?

Ook deze geschreven woorden willen u, juist u, tot Jezus, de alleen-zaligmakende Heiland der wereld roepen. Het is gericht tot de oprecht zoekende, ofschoon ook een Gemeentevervolgende SAULUS het vandaag nog kan gelukken een PAULUS te worden. Vrees a.u.b. niet het dreigen uwer huidige gevangenisbewakers. Spoed u stil tot Jezus heen; in vol vertrouwen op Zijn Woord en op Zijn „„kostbaar" voor u vergoten „„Bloed" (1 Petr. 1:19).

Zo roept u de heilige Petrus toe! Hem mogen wij zeker wel geloven.

HOOFDSTUK 1

Er zijn zeer vele godsdiensten en religieuse stelsels. Allen willen de enig juiste leer hebben en de alleen juiste weg aangeven. Allen! Wie van die velen heeft nu het juiste? De katholiek vertrouwt op zijn „onfeilbare, alleenzaligmakende" kerk. Trouwhartig gelooft hij, dat deze kerk door Jezus ingesteld werd, en dat zij de macht heeft, de mensen zalig te maken. Datzelfde vertrouwen, in wellicht nog grotere omvang, heeft ook de Mohammedaan, de Hindoe, de Brahmaan, e.a. De Mohammedaan bijvoorbeeld is vast ervan overtuigd, dat Mohammed het juiste geleerd heeft, en dat slechts in zijn navolging de zaligheid te verkrijgen is. Nu, mijn lieve vriend, kijk: op uw en mijn overtuiging komt het nu helemaal niet aan, want menselijk weten (kennis, geleerdheid) is zeer bedriegelijk. Gods Heilig Woord zegt: „„Arglistig is het hart boven alles, ja, verderfelijk is het; wie kan het kennen?" (Jer. 17:9).

De gehypnotiseerde, wien de hypnotiseur scherp ingeprent heeft, dat stuk hout in zijn hand is brood, die steen is goud, gelooft het vast, zolang hij onder diens invloed staat.

Laat u a.u.b. niet meer door allerlei dwaze leraars en nutteloze gewichtigdoeners hypnotiseren. Laat u noch door grove noch door fijne egoïsten op sleeptouw nemen. Zij zoeken u enkel uit te buiten en te verleiden voor hun eerzuchtige oogmerken en hebben het ten slotte nog op uw geld gemunt.

Er is slechts één waarheid, die nooit kan bedriegen, dat is de Heilige Schrift, de Bijbel: Gods Woord. Hoor echter naar de hele Heilige Schrift, zij is van Genesis tot het laatste hoofdstuk van Openbaring geïnpireerd, d.w.z. van God ingegeven. „„Heilige Mannen Gods hebben gesproken, gedreven door de Heilige Geest" (2 Petr. 1:21). In eerbied buigen wij ons voor elk hoofdstuk en elk vers. Dit goddelijk Woord roept u toe: „„Er is in niemand anders heil, want ook geen andere naam is onder de hemel den mensen gegeven, in welke zij gered moeten worden" (Hand. 4:12). Deze éné en énige Redder——Naam is JEZUS, Gods Zoon (Hand. 2:21, 36). „„Het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde" (1 Joh. 1:7).

„„Niemand komt tot de Vader dan door Mij (Jezus)" (Joh. 14:6). Zoals er slechts één Redder is, zo is er ook sléchts één Hemel. Dit is noch een Mohammedaanse, noch een katholieke, noch een protestantse, noch een joodse hemel, maar de Hemel Gods. In deze Hemel komen alle mensen, die de Heer Jezus gedurende hun aardse pelgrimsreis aangenomen hebben. Meent iemand in de hemel te komen omdat hij de een of de andere kerk, gemeenschap, godsdienst, ras of klasse enz. toebehoort, dan bevindt hij zich in een grote dwaling. Nooit kan het lidmaatschap of het toebehoren tot een kerk of geloofsbelijdenis zalig maken. Er is geen en er kan geen „„alleen-zaligmakende" kerk zijn, wel echter is er —— God zij daarvoor geprezen! —— de alleen-zaligmakende Christus. Slechts hij die Hem, Het Lam Gods, de Heiland der wereld aangenomen heeft en in Diens dierbaar, kostbaar Bloed gewassen en rein geworden is van alle zonden, die zal met Hem in het Paradijs Gods zijn.

Laat u daarom a.u.b. niet meer hypnotiseren en misleiden! Laat u niet meer met stoppelen en stro voeden! Dit alles zal verbranden en niet blijven bestaan, doch vergaan.

„„Zoek Jezus en Zijn licht, al het andere helpt u niet!"

Zoek geen omweg om tot Jezus te komen en vertrouw niet op een zijdeur. Noch Maria, de moeder van Jezus, noch Petrus of een ander apostel, kunnen u zalig maken, hoe gezegend de positie van de eerst genoemde en hoe waardevol de dienst van de laatstgenoemde ook was. Noch Maria, noch de apostelen zijn voor u gestorven. Zij konden uw zonde niet verzoenen. Zo zal u ook geen nog zo heiige Theresia, geen nog zo heilige Antonius, geen Rochus, geen Rita, noch wat voor heilige ook, kunnen redden. Zij zijn, wat zij ook mogen geweest zijn, zo immers geworden enkel uit genade en niet door eigen verdienste. En zoals zij niets tot hun eigen zaligheid konden bijdragen, zo zijn zij ook niet in staat iets tot uw zaligheid bij te dragen. O! Hoe ontzettend wordt de wereld met al haar godsdiensten bedrogen aangaande Jezus, de Verlosser der zondaren. Indien men sinds Golgotha de Heer Jezus als De ene en enige Verlosser gepredikt en aangenomen had, dan zouden er geen vreselijke oorlogen zijn, noch zou bolsjewisme de menselijke samenleving, moraal en orde ontbinden. Dan was er werk voor iedereen, brood voor allen, vrede in elk hart en in elke familie. Ja, de wereld is om Jezus bedrogen geworden. Inplaats van Christus te verkondigen, wordt politiek en verenigingsmanie gepredikt. In plaats van vrede te brengen, zaait men haat! Zo is de wereld geworden tot datgene wat zij vandaag is: een chaos van nood en verval.

Laat u niet bedriegen! De farizeër leeft vandaag nog! Zijn macht, autoriteit en geldgierigheid is nog niet uitgestorven. Hoewel zij u de hemel beloven, geven zij hem u niet. Volg hen niet, ook niet, wanneer zij u met het „„vagevuur" en hel bedreigen. Ga tot Jezus, de Heiland der zondaren! Geloof aan Zijn op Golgotha vergoten bloed, dat alle overtredingen en zonden teniet doet. Hij brengt u in Zijn heerlijkheid. Hij kan en is in staat het te doen! Hij wil uw hart maken tot Zijn woonstede —— Hij, Jezus —— die u zeker tot het doel brengen zal.

„„Kom tot de Heiland, kom nog heden!

Volg Zijn Woord, nu is het nog tijd!

Hij is nabij, tot zegenen bereid.

En roept zo vriend'lijk: Kom!

(wordt vervolgd)

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 december 1958

In de Rechte Straat | 20 Pagina's

DE ALLEENZALIG - MAKENDE

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 december 1958

In de Rechte Straat | 20 Pagina's