IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

GETUIGEN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

GETUIGEN

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

„Gij zult Mijn getuigen zijn" (Hand. 1:8). Dat heeft Christus allereerst tot Zijn apostelen gezegd. Zij zullen moeten getuigen, dat zij dezelfde Christus die zij tijdens Zijn leven op aarde hebben gekend, ook hebben gezien als de opgestane Heiland (Hand. 1:21-22).

Maar die oproep geldt, zij het op andere wijze, voor ons allen.

Getuigen is vertellen wat je gezien, be leefd hebt. Natuurlijk niet een louter subjektieve beleving. Daar heeft niemand iets aan.

Paulus gaat ons daarin voor. We vinden het verhaal van zijn bekering in Hand. 9:1-19. Maar het blijkt dat Paulus zelf daar ook vaak uitvoerig over uitweidde. Het heeft de Heilige Geest goedgedacht om dat verhaal nóg twee keer in Hand. op te nemen, nl. 22:1-16 en 26:9-18. Hij schrijft er ook in zijn brieven meerdere keren over, o.a. Gal. 1:11-23.

Dat is eigenlijk niet te verwonderen. De gemeente van Christus is immers als een familie, een gezin. En waarom zouden de „huisgenoten des geloofs" (Gal. 6:10) eikaars beleving met de Heere van dat gezin dan niet uitwisselen? Nogmaals, dan mogen het geen louter subjektieve ervaringen zijn. Het moeten belevenissen zijn, die uit de Bijbel geverifieerd kunnen worden. Ze moeten een bevestiging zijn van wat we in Gods Woord lezen over de trouw, de vergevende liefde, de heerlijkheid en heiligheid van de Heere. Niet de christen, maar de Christus moet grootgemaakt worden in zulke getuigenissen.

Tegen deze achtergrond moet u dit nummer zien. Na 26 jaar was ik weer terug in Brazilië, terug in de Rechte Straat en in de Breedte van de Barmhartigheid in São Paulo. Ik had er behoefte aan u, mijn huisgenoten des geloofs, deelgenoot te maken van mijn dankbare vreugde. Moge het lezen hiervan uitlopen op een lofzang voor onze machtige Heiland.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 maart 1976

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

GETUIGEN

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 maart 1976

In de Rechte Straat | 32 Pagina's