IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

TWEEDE GEBEDSDAG IN DE DOM

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

TWEEDE GEBEDSDAG IN DE DOM

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

PERSBERICHT

De landelijke dag van gebed, die in maart van dit jaar gehouden werd, in de Domkerk te Utrecht, heeft vele bezoekers getrokken uit bijna alle delen van Nederland en uit vele kerken en geloofsgemeenschappen.

Het was een dag waar men elkaar ontmoette als christenen van Nederland, om samen de nood van onze tijd voor Gods aangezicht te brengen.

De orde en de rust, maar vooral de diepe bewogenheid en de saamhorigheid, die deze dag kenmerkten, hebben bij allen een diepe indruk achter gelaten en bij velen het verlangen gewekt, meer van deze dagen van gebed te houden.

Het is daarom dat de christenen van Nederland hartelijk uitgenodigd worden voor een tweede landelijke dag van gebed, die eveneens in de Domkerk te Utrecht gehouden zal worden, en we! op ZATERDAG 11 OKTOBER.

Deze dag zal geheel van dezelfde orde zijn als de eerste dag in maart, maar het gebedsonderwerp, dat toen speciaal gericht was op de nood van het volk van Israël, zal daarnaast nu meer in het teken staan van de nood waarin de Gemeente van Christus zich in onze dagen bevindt.

In de morgendienst, die om 11.00 uur aanvangt, zal speciaal uw gebed gevraagd worden voor de vervolgde christenen, waarbij dan speciaal gedacht zal worden aan de christenen in China, Oost-Europa en de Afrikaanse landen. Het gebed tijdens deze morgendienst zal ingeleid worden door de broeders Ds. J. C. Maris, Chr. Geref. predikant, De Bilt en Evangelist Anne van der Bijl, die door hun werk in Oost-Europa en het Verre Oosten, bekend zijn met de nood van de aldaar wonende christenen.

In de middagdienst, die om 14.00 uur begint, zal uw gebed gevraagd worden voor de geestelijke nood en de verwarring in de Gemeente van Christus, ook in onze westerse landen, waar steeds meer het vaste fundament van het Woord van God wordt ondermijnd en steeds meer Bijbelgetrouwe christenen in ernstige gewetensnood komen.

Tijdens deze middagdienst zullen de broeders Ds. A. Vroegindewey, Ned. Herv. predikant te Veenendaal en Ds. W. Harkema, Baptisten predikant te Musselkanaal de tijden van gebed inleiden.

Graag wordt er met nadruk op gewezen, dat deze nationale gebedsdagen niet uitgaan van enige vaste organisatie of kerkelijke groepering, maar belegd worden door christenen uit verschillende kerken en geloofsgemeenschappen, die diep bewogen zijn met de nood van deze tijd, en er van overtuigd zijn dat — meer dan ooit — in onze dagen het gebed van de christenen in Nederland nodig is om de nood en de verwarring van deze tijd voor Gods aangezicht te brengen.

Er zullen deze dag geen uiterlijke manifestaties zijn; er zullen geen koren of solisten meewerken; er zal geen lektuur worden aangeboden en u zal niet gevraagd worden ergens lid van te worden of u op iets te abonneren. Het verlangen is slechts om als christenen van Nederland, zonder onderscheid van kerk of gemeenschap in alle rust en in grote ernst bijeen te zijn tot eendrachtig en gelovig gebed.

„Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt" (Jac 5:16). Allen die de Here Jezus en Zijn Gemeente lief hebben zijn hartelijk welkom op deze nationale dag van gebed in de Utrechtse Domkerk.

Bij de ingang der kerk zullen de te zingen psalmen en gezangen op een eenvoudig programmablad gratis worden uitgereikt.

De werkgroep:

J. W. Baan, Zeist; H. H. Blok, Hall/Eerbeek;

H. Keijzer, De Meern; Ds. K. de Ruiter, Herveld.

Correspondentie-adres: Postbus 30, Dieren

Onderstaande personen stellen zich gaarne achter het voornemen een nationale dag van gebed te houden, en wekken hun mede-christenen van harte op deze dag van gebed bij te wonen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 oktober 1975

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

TWEEDE GEBEDSDAG IN DE DOM

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 oktober 1975

In de Rechte Straat | 32 Pagina's