IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Bidden in Jezus' Naam

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Bidden in Jezus' Naam

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Naar aanleiding van dit thema is eind februari een conferentie belegd in Rhederoord. In april hopen wij met 160 tot 170 jongeren opnieuw na te denken over het bidden in Jezus' Naam.

De Stichting 'In de Rechte Straat' organiseert haar conferenties in het kader van één van haar doelstellingen. Namelijk om "voorlichting te geven omtrent het rooms-katholicisme aan niet rooms-katholieken, alsook mede te werken aan de verdieping van het bijbels- en reformatorisch besef van hen die in het protestantisme geboren zijn" (artikel 3 van de statuten).

Het gebed heeft in de christelijke kerken van oude tijden af een grote plaats ingenomen en terecht. De Bijbel zelf staat van Genesis tot Openbaring vol met gebeden. Bezinning rondom het gebed is daarom ook voor ons van groot belang. Juist in een tijd waarin zoveel stress is, waarin zoveel gehaast wordt gedaan. Gebed, stil zijn voor God past niet in deze tijd. En toch…

Bidden is spreken tot God. En hoe belangrijk is die dagelijkse omgang met de Heere. Gods Woord staat vol met voorbeelden die het belang van het gebed aangeven. In het bijzonder in de psalmen vinden we vele 'gebeden'. De ene keer vanuit de nood van het leven, een andere keer vanuit de volheid van het gemoed. Vluchtend tot God met alle zorg die er in het leven is, met alle schuld en zonde van ons eigen bestaan, met het onrecht wat we in de wereld zien. Maar ook met onze onuitsprekelijke dank en aanbidding als we God mogen zien in al Zijn schoonheid en grootheid. In Zijn macht en in Zijn majesteit. Dan roepen we met David uit "O HEERE, onze Heere, hoe heerlijk is Uw Naam op de ganse aarde!" (Psalm 8:2a).

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 maart 2000

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Bidden in Jezus' Naam

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 maart 2000

In de Rechte Straat | 16 Pagina's