IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

WIJ ZIJN ENORM DANKBAAR

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

WIJ ZIJN ENORM DANKBAAR

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Wij ontvingen onderstaande brief, die ontroerend is vanwege de eenvoud. Protestanten zullen er niet de geliefde termen in terugvinden, die zij in hun eigen kerk of richting gewend zijn. Maar het is wel eens goed om daar wat afstand van te nemen en stil te luisteren naar de reaktie op het Woord Gods van iemand, die nauwelijks de Bijbel kende. Onze termen kunnen ook afgesleten zijn, waardoor de glans van het Evangelie verdoft wordt. Ziehier de brief:

Dierbare broeder Hegger,

Hier spreekt tot u een pas tot Jezus Christus bekeerde vader van een gezin van vier kleine kinderen, leeftijd vier tot en met negen jaar. Ook mijn vrouw weet zich sinds kort geroepen tot de Heere Jezus Christus.

Wij zijn de Heere hiervoor enorm dankbaar, omdat we weten dat het alleen genade is, gegeven aan ons, zondaars, door Hem, onze dierbare Heiland.

Wij zijn altijd rooms-katholiek geweest en wij hebben ons eigenlijk nog niet officieel losgemaakt van deze kerk, ook onze kinderen gaan nog naar de r.-k. school.

We hebben kontakt en doen aan Bijbelstudie. Sinds kort hebben wij uw boek gelezen: „Mijn weg naar het Licht" (uitverkocht. Red.). Hierdoor hebben wij u leren kennen en van nabij de strijd kunnen volgen, die u hebt moeten voeren bij het loskomen uit deze kerk. Dit heeft ons erg aangesproken. En dat is dan ook de reden^ waarom wij u schrijven. Wij zouden graag uw steun, raad en bemoediging ontvangen.

Ik schreef hen, dat ik graag spoedig langs wilde komen, wanneer ik in de buurt een spreek- of preek-beurt moest vervullen. Ik ontving daarop een tweede brief, waaruit ik citeer:

Onze kennis van Gods Woord neemt elke dag toe en iedere keer als we het Woord lezen, zien we wat we jarenlang gemist hebben.

We hebben onze ouders en familieleden ook ingelicht. Het was erg moeilijk en verdrietig, maar we hebben gesproken met Zijn liefde en vrede in ons hart. We hebben getuigd dat Jezus ook hun Verlosser wil zijn, wanneer zij zich in geloof aan Hem overgeven.

Verder bidden en vertrouwen we dat Hij ons in alles leiden zal en ons zal wijzen hoe het verder moet. We hebben een machtige Heiland, die ons dit alles gegeven heeft uit genade.

„Iedere keer als we het Woord Gods lezen, zien we wat we jarenlang gemist hebben". Dat zal vele lezers aangrijpen, juist vanwege de eenvoud, waarmee dit gezegd wordt. Twee konklusies daaruit:

1. Beseft u die vanaf uw vroegste jeugd opgroeide met dit Woord, welk een rijkdom u uit genade ter beschikking staat? Waardeert u dat voldoende?

2. Laten we ons geheel inzetten om dat Woord Gods toegankelijk te maken voor hen, die dat reeds jarenlang missen, allereerst door persoonlijk getuigenis en vervolgens door steun aan de evangelisatie, o.a. van In de Rechte Straat.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 april 1976

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

WIJ ZIJN ENORM DANKBAAR

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 april 1976

In de Rechte Straat | 32 Pagina's