IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Onuitsprekelijke rijkdom !!

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Onuitsprekelijke rijkdom !!

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

"Wat voor de ereld daas is heeft God uitverkoren om de ijzen te beschamen en at voor de ereld zak is heeft God uitverkoren om at sterk is te beschamen; en at voor de ereld onaanzienlijk en veracht is heeft God uitverkorendatat niets is om aan hetgeen el iets is zijn kracht te ontnemen opdat geen vlees zou roemen voor God.

Maar uit Hem is het dat gij IN CHRISTUS JEZUS zijt die ons van God is georden; ijsheid rechtvaardigheid heiliging en verlossing opdat het zij gelijk geschreven staat: Iie roemtro..'- in den Here." 1 Cor. 127-31.

Het is eigenlijk maar een grote daasheid te geloven in een gekruisigde God. De Schrift geeft ons dat dan ook volmondig toe. "Het oord des kruises is el ""oor hen die verloren gaan een daasheid." Het kont er maar op aan om zo daas te WILLEN zijn en dan ERAREN ij dat at daas is bij de mensen in erkelijkheid een KRACHT GODS is.

Zolang men die KRACHT GODS nog niet ervaren heeft,dan gaat men onbegrijpend langs de inhoud van Gods Woord voorbij. Dan begrijpt men niet waar een Paulus zich zo druk om maakt, waar hij aan de gelovigen van Corinthe schrijft: "Ik dank God te alle tijde over u vanwege de genade Gods die u IN CHRISTUS JEZUS geschonken is; want in elk opzicht zijt gij RIJK georden IN HEM: in alle woord en alle kennis, gelijk het getuigenis aangaande Christus onder u bevestigd is, zodat gij ten aanzien van geen enkele genade gave te kort komt. 1 Cor. 1-15-7.

"Een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van den Geest Gods is", daarom beseft men niet wat het is: "door God zijt gij geroepen tot gemeenschap met zijn Zoon Jezus Christus, onze Here." Gemeenschap met Gods Zoon, zijn-IN-Christus Jezus, die ons van God is geworden: wijsheid, rechtvaardigheid heiliging en verlossing welk een geheimenis!

Hoevele Christenen zijn er niet, die deze verborgen wijsheid Gods nog nimmer begrepen hebben! Christus, DE KRACHT GODS en DE WIJSHEID GODS, is voor velen, die zich evenwel "christe. -nen" noemen, een verborgen schat, welke nog ontdekt moet worden. Die verborgen wijsheid Gods, welke van eeuwigheid door God voorbeschikt is tot onze heerlijkheid, wordt zo weinig begrepen, omdat het geloof van vele christenen steunt op wijsheid van mensen, op theorieën van theologen, maar niet op de experimentele kennis van de KRACHT VAR GOD.

Hoevele christenen worstelen een heroïsche strijd om heilig te worden, terwijl Christus hen toeroept: Komt allen tot Mij want IK ben uw heiliging. Hoevele christenen brengen jaren van hun leven door met het zoeken van wijsheid in door mensen geschreven boeken, terwijl Jezus daar maar staat en hen zegt: Komt allen tot MIJ, want IK ben u van God geworden tot wijsheid. Ach, hoevelen zoeken door allerlei goede voornemens, ascese, deugdoefening en allerlei inspanning en rechtvaardigheid, welke niet uit God is, terwijl Gods Woord hen leert, dat JEZUS hen van God geworden is tot rechtvaardigheid.

Die dwaasheid van God is veel sterker dan die "wijsheid" van de mensen en men wil het maar niet aanvaarden.Men BLIJFT wijs naar het vlees en daarom blijft die wijsheid van God voor hen verborgen, daarom ervaren zij nimmer wat de kracht van God is en zijn zo weinige christenen zich bewust welk een onuitsprekelijke rijkdom ons door God in gonade gj - schonken is

IN ELK OPZICHT zijn wij rijk geworden IN HEM:

IN CHRISTUS hebben wij:

—vergeving van onze zonden, Eph. 4,32

—vrijheid van de wet der zonde, Rom. 8,2

—vrijheid van veroordeling, Rom. 8,1

—hoop op de heerlijkheid, Col. 1,27

—overwinning over de dood, 1 Cor. 15,22,55-57

—eeuwig leven, Rom. 6,23

—de liefde Gods, Rom. 8,39

—de genade Gods, 1 Cor. 1,4

—wijsheid,rechtvaardigheid,heiliging,verlossing,l Cor.1,30

—roem bij Gog, Rom. 15,17

—overwinning ten alle tijde, 2 Cor. 2,14

—voorziening in alle behoeften, Phil.4,19

—onnaspeurlijke rijkdom, Eph. 3,8

—eenheid, Rom. 12,5

—leiding, Eph. 1,10

—broederschap met elkaar, Col. 1,2

—een plaats in de hemelse gewesten, Eph. 2,6

—kortom: ALLES, Col. 3,11; Rom. 8,3.

Wie Christus eenmaal ontdekt heeft, wie de opstandingskracht van Jezus eenmaal ERVAREN hoeft, die begrijpt Paulus als hij uitroept: "Alles wat mij winst was, heb ik om Christus'wil schade geacht. Vocrzeko:., ik acht zelfs alles schade, omdat de KENNIS van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat." (Phil. 3 )

IN CHRISTUS JEZUS bezitten wij een gerechtigheid, welke niet door eigen inspanningen, door ascese, door deugdoefeningen hebben verkrggen, maar de gerechtigheid VAN CHRISTUS JEZUS ZELVE, waaraan wij deel krijgen door het geloof alleen, een gerechtigheid, welke UIT GOD is op de grond van het geloof

Wie ZO gelooft in ZULK een Jezus, die alleen KENT Hem! Dat is dan geen pure verstandskennis van Christus meer, maar een ERVARINGSKENNIS. Wie Jezus door het geloof aanraakt, die ERVAART Zijn kracht, de kracht Zijner opstanding, die levend maakt wat gestorven is. Ook hier hebben we weer een geheime • nis, dat zo weinig begrepen wordt en daarom zo slecht gewaardeerd en nog minder beleefd. Slechts wie aan Jezus' dood gelijkvormig was, kan door Hem opgewekt worden tot nieuw leven. Velen willen wel de rijkdom van Jezus, Zijn heerlijkheid, maar willen niet de prijs betalen: de dood zonder compromis van hun oude mens: medegestorven en medebegraven om daarna in nieuwheid des levens te -wandelen, IN CHRISTUS levend voor God. Toch kan slechts zoiemand deel krijgen aan de ONUITSPREKELIJKE RIJKDOM, welke er is IN JEZUS CHRISTUS.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juli 1958

In de Rechte Straat | 24 Pagina's

Onuitsprekelijke rijkdom !!

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juli 1958

In de Rechte Straat | 24 Pagina's