IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Eén Evangelie

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Eén Evangelie

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Er is maar één waar Evangelie, zo schrijft Paulus, "het Evangelie dat ik u verkondigd heb". Daar moest ik aan denken toen we recent bij een werkbezoek aan Rome als IRS ook het graf van Paulus bezochten. Een graf midden in de rijkversierde basiliek, vol met afbeeldingen van alle pausen, Paulus en andere heiligen, inclusief een immense afbeelding van de kroning van Maria als hemelkoningin. Waar is Jezus?

Het trof me, denkend aan IRS: "Deel de vreugde van het Evangelie", het Evangelie van vrije genade en behoud door het geloof in Jezus Christus. Wat kunnen religie en volksdevotie het ware Evangelie toch dodelijk verstikken! En ondanks dat, de Heere gaat door met Zijn werk, ook in Italië! In dit magazine vindt u een korte terugblik op de reis alsook een artikel over de aandacht voor Maria. We moeten ons blijven bezinnen op “Rome en Reformatie”…

Bijzonder ook dat er in Polen een tienerevangelisatiekamp kon plaatsvinden en het werk van IRS door kon gaan in de verschillende landen. En dat dankzij uw betrokkenheid en steun! Hartelijk dank daarvoor.

Bidt u mee, voor al het werk dat IRS mag doen? Biddend dat het ware Evangelie helder en krachtig mag klinken. Dat het leidt tot bekering en geloof in de Heere Jezus Christus? Tot behoud van onze medemensen! Want Hij zegt het Zelf: “Die in de Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.” Dat is ernstig en radicaal, maar er is onder de hemel geen andere Naam gegeven door Wie wij zalig moeten worden. Er is maar één Evangelie, dat van Jezus Christus.

In hartelijke verbondenheid,

Jan-Henry Seppenwoolde

directeur

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 oktober 2021

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

Eén Evangelie

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 oktober 2021

In de Rechte Straat | 16 Pagina's