IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

Gods heerlijkheid

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gods heerlijkheid

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Vanuit Australië schrijf ik u, omdat ik mij zo één met u kan weten in de lofzang op Gods heerlijkheid, die wij in Jezus Christus mogen zien.

Ik hunker er naar om Gods heerlijkheid te zien, altijd door en steeds meer.

Een glimp van die heerlijkheid heb ik reeds meerdere malen gezien, maar er is zoveel meer. Dat proef ik uit de Bijbel.

Ik ken mijn zonden, trots, egoïsme; zonden die ik niet wil. En toch tegenover die duisternis in mij heb ik gezien en zie altijd weer Gods onuitsprekelijke liefde, goedheid, erbarmen. Ik zie hoe deze genadige glimlach van de Vader over mijn schuldig leven voor altijd vastligt in zijn Zoon, Jezus Christus, die alle schuld voor mij wegnam.

Er zijn momenten, dat als door een schok de hemel voor mij opengaat. Dat zijn momenten van onzegbaar geluk, van hevige blijdschap.

Maar nogmaals: Ik heb Gods heerlijkheid mogen zien in Jezus Christus. Ik zie die heerlijkheid nog steeds. Ondanks mijzelf. Daarom kan het in mij schreien, heel diep, wanneer ik zo wegzink voor de heilige God. Maar tegelijk kan het in mij zingen, hemelhoog, in een uitbundig lied over Gods eindeloze ontferming. O God, mijn God, hoe groot zijt Gij, hoe heerlijk is uw naam, hoe groot is uw heiligheid en majesteit.

En wie ben ik? Altijd weer. Ik kan geen woorden vinden om die afstand tussen God en mij te beschrijven vanwege mijn zonden, en tegelijk zijn nabijheid vanwege de genade in Jezus Christus.

Wat moet het heerlijk zijn, wanneer Jezus Christus het koninkrijk zal hebben overgegeven aan de Vader, en wij Gods volle heerlijkheid kunnen en mogen aanschouwen.

Ik klaag de kerk, waartoe ik behoor, aan, omdat ze zo weinig de heerlijkheid Gods uitstraalt. Het is er zo koud, zo arm. Men maakt zich zo druk over allerlei dingen, die van ondergeschikt belang zijn.

Ik klaag mij zelf aan, want ik ben die kerk. En ook ik straal zo weinig van Gods heerlijkheid uit.

O Heilige Geest, kom over ons, breng uw kerk tot verootmoediging en tot nieuwe kracht. Maak ons tot getuigen van Jezus Christus. Schakel ons in bij de verheerlijking van de Vader en bij de lofzang om de liefde van Christus. Amen.

CONFERENTIE EX-R. KATHOLIEKEN

De eerstvolgende conferentie zal plaats hebben op 14-15 maart '64. Prijs: f 8,75; indien men tot maandagmorgen blijft: f 10,25. Aanvang zaterdagmiddag om 3.30 uur. Men kan zich opgeven bij het van ouds bekende adres: Mevr, F. Th. Been-Hunkemöller, Kon. Wilhelminaweg 311, Groenekan U., Tel. 03401-474. Na opgave ontvangt u uitvoeriger inlichtingen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 november 1963

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

Gods heerlijkheid

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 november 1963

In de Rechte Straat | 32 Pagina's