IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

VIER DINGEN VAN BELANG:

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VIER DINGEN VAN BELANG:

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

TER INLEIDING: Laat in onderstaande regels GOD ZELF tot U spreken.

Wij gebruikten de Rooms-Katholieke Petrus-Canisins vertaling voor de texten. Onderzoekt zelf, of het WAARHEID is, laat U dan door niets en door niemand van deze waarheid afhouden.

1 Uw redding is noodzakelijk

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg U: Zo iemand niet opnieuw wordt geboren, kan hij het koninkrijk Gods niet aanschouwen Ook U niet, ook al bent u als kind gedoopt. De wedergeboorte heeft bij volwassenen plaats op het moment, dat men tot persoonlijk geloof komt. Dan eerst wordt hij een „nieuwe schepping"

Johannes 3, 3

Allen hebben gezondigd en zijn beroofd van de heerlijkheid Gods Daar behoort u ook bij. Daar wordt geen uitzondering gemaakt voor wie dan ook

Rom.3, 23

Niemand is er op aarde zo braaf, dat hij steeds goed doet en nooit kwaad Ook u niet. Dus verdient U Gods eeuwige toorn omwille van uw zonden.

Prediker 7, 20

Het hart is het meest listig van alle, vol boosheid; wie kan het kennen? Kent u de boosheid van uw eigen hart? Zo niet, bidt dan, dat God U van zelfverblindheid bevrijden zal. Gods Geest is het, die ons overtuigen kan van onze zondigheid.

Jeremias 17, 9

Als schapen doolden wij rond, en ieder van ons ging zijns weegs De brede weg voert naar het verderf. De ENIGE weg naar het behoud is de smalle weg achter JEZUS aan, NIET de weg achter mensen, zelfs niet al noemen zij zich paus of bisschop

Isaïas 53, 6

2 U kunt Uzelf niet redden

Hij heeft ons verlost, niet op grond van gerechte werken, die wij hadden gedaan, doch op grond van zijn eigen barmhartigheid dus niet op grond van onze werken of verdiensten.

Titus 3, 5

We weten, dat de mens niet door de werken der wet gerechtvaardigd wordt .doch enkel door het geloof in Chris Jezu. Wat uzelf doet, legt daarbij in het geheel geen gewicht in de schaal; God wil u redden door het geloof, dat HIJZELF door zijn Geest in u uit wil weken.

Galaten 2, 16

Wie de ganse wet onderhoudt, maar in éé punt misdoet, is schuldig ann het geheel Hoe goed u ook uw best zult doen zult u in staat zijn door uw eigen inspaningen God te behagen. Wij kennen God allen welbehaaglijk zijn IN CHRISTUS JEZUS, door ons met Zijn gerechtigheid te bekleden door het geloof.

Jac. 2, 10

Soms houdt iemand een weg voor de recht, die ten slotte uitloopt op de dood Hoe erg is het, als men zo goed zijn best doet, om dan te moeten ontdekken: ik was op de verkeerde weg. Heeft u de „roomse" weg al eens onderzocht? Heeft u die al eens getoetst ann Gods Woords? Of last u dat ann anderen over? Onderzoekt zelf of u op de rechte weg bent ann de hand van Gods onfeilbare Woord.

Spreuken 14, 12

Jezus sprak tot hem: Ik ben de weg de waardheid en het leven; niemand komt tot de Vader, dan door Mij U kunt uzelf niet redden. Ook priesters kunnen u niet redden. Ook de geiligen kunen u niet redden. Het enige door God gestelde redmiddel is JEZUS CHRISTUS, wiens verlossende KRACHT u ERVAREN zult door het geloof alleen.

Johannes 14, 6

3 Jezus heeft reeds in Uw redding voorzien.

Hij (Jezuz) zelf heeft aan het kruishout in zijn Lichaam onze zonden gedragen opdat wij, van de zonden outlast voor de gerechtigheid zouden leven Aan het kruis heeft Jezus uitgeroepen:

„HET IS VOLBRACHT" Wat er gedaan moest worden tot verzoening van uw zonden heeft HIJ volbracht. Wat volbracht. is, is klaar. Daar hoeft u niets meer aan toe te voegen.

1 Petrus 2, 24

Ook Christus is e„nmaal voor de zonden gestorven — een Rechtvardige voor ongerechten — om u te brengen tot God Dat éne, ONHERHAALBARE offer van christus kan OOk U tot God brengen. PERSOONLIJK GELOOF, geloof in de verzoenende kracht van Jezus' Bloed geeft U deel ann datgene wat Jezus Christus tot stand bracht: een volkomen verzoening mey zijn Vader.

1 Petr. 3, 18

Hem die geen zonde heeft gekend (Jezus,) heft hij voor ons tot zonde gemaakt opdat we in Hem zouden worden: gerechtogheid Gods Heel onze gerechtigheid en 2 Cor. 5, 21 heiligheid bezitten wij enkel en ellen IN CHRISTUS JEZUS, die ons door God geworden is: Wijsheid, Gerechtigheid, Heiliging en Verlosing (1 Cor, 1, 30)

(2 Cor, 5, 21)

Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren zoon heeftgegeven; opdat allen, die in Hem geloven, niet verloren zouden gaan, maar het eeuwige leven zonden hebben Godz Zoon IS gegeven Johannes 3, 16 Gods Zooon IS gestorven. Om deel te krijgen ann dat gene, wat hij voor ons verwierf is slecht éé ding nodig: PERSOONLIJK GELOOF.

Johannes 3, 16

4 Om deel te hebben aan de aan de redding, die Jezus volbracht, vraagt God van U: GELOOF!

Dit is het werk van God: dat gij gelooft in Hem, dien Hij gezonden heeft Gods enigste voorwaarde, Gods eis voor u is: geloof!

Johannes 6, 29

Dit is de wil van de Vader, die Mij gezonden heeft, dat wir de Zoon aanschowt en in Hen gelooft, het eeuwige leven heeft, en dat Ik hem op de jongste dag zal doen verrijzen Wie GELOOFT heeft eenwig leven. Geen enkel van de Roomse sacramenten komt hierbij ter sprake. De meeste zoekt u trouwens te vergeefs in de Bijbel en die u er welvindt, zoals Doop en Avondmaal, hebben in de Bijbel een heel andere betekenis dan Rome eraan geeft.

Johannes 6, 40

Johannes 6, 40.

Dit immers is zijn gebod, dat we geloven in de naak van zijn Zoon Jezus Christus Het PERSOONLIJK GELOOF is Gods uitdrikkelijk gebod. Dat geloof is niet enkel iets van ons verstand, maar van ons HART, dus maar ons gehele leven en van onze levenswandel (Rom 10, 10)

1 Johannes 3, 23

Zonder geloof is het onmogelijk, welgevallig te zijn; want wir tot God wil naderen moeten geloven, dat hij bestaat, en dat Hij Beloner is voor hen die, Hem zoeken Zoekt God! Leert God Kennen, zoals HIJ zich geopenbaard heeft in zijn Woord.

Verlaat u niet op wat priesters of andere mensen u zeggen. Leest Gods Woord, opdat u bevrijd zult worden van Gods rechtvaardige toorn en eeuwig leven zult hebben omdat ge GELLOFT, niet in een kerk, maar in JEZUS CHRISTUS.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1959

In de Rechte Straat | 20 Pagina's

VIER DINGEN VAN BELANG:

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 oktober 1959

In de Rechte Straat | 20 Pagina's