IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

God zegent, geen priester

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

God zegent, geen priester

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

ANTWOORD:

Zeer geliefde broeder in het geloof van de Heere Jezus,

“Het is de eerste keer dat me deze vraag gesteld wordt. Wat mij persoonlijk betreft, toen ik als gewijde priester de communie uitrichtte en uitdeelde, leverde ik niet de ziel van de deelnemer over in de hel. Ik geloofde (consciëntieus) dat hij deel had aan het lichaam van Christus. Daarom waren de woorden die ik uitsprak als ik de hostie op de tong van de communicant legde slechts: “Dit is het lichaam van Christus.”

De eerste die het fout had was ik zelf, omdat ik de Heere niet gehoorzaam was, doordat ik de leer van de kerk boven het Evangelie van Jezus Christus stelde. Maar de Heere heeft Zich over mij ontfermd en Hij heeft mij de ogen geopend, zodat ik Zijn volkomen vergeving zou zien. Alleen door Zijn genade heeft Hij me gewassen van al mijn zonden en religieuze dwalingen door het kostbare bloed van Zijn geliefde Zoon.

De priester levert de ziel van degene die deelneemt aan de communie niet over in de hel, omdat alleen hij die niet in Christus gelooft in de hel geworpen wordt. Hij die in Hem gelooft wordt niet verdoemd ( Joh. 3:17-18), maar hij wordt behouden door het geloof in de genade van Jezus Christus. Dat geldt ook voor hen die heden leven onder het godsdienstige slavenjuk van Rome. Want in deze tegenwoordige wereld geldt nog steeds: die in Christus gelooft, wordt niet verdoemd.

Er zijn vele religieuze uitwassen die ontspruiten aan de pure fantasie van de mensen. Zij hebben niets te maken met de waarheid van het Evangelie van Jezus Christus. De enige die het lichaam en de ziel naar de hel kan sturen, is de eeuwige Rechter, omdat Jezus tegen ons zegt: “Vrees niet voor degenen, die het lichaam kunnen doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel (Matth. 10:28).

Moge alleen het Woord van God onze ziel en ons hart verlichten op onze dagelijkse weg, opdat het een lamp is voor onze voet. Laten we niet dulden dat de godsdienstige olielampjes van ijdele mensen het licht en de vrede van Christus in ons vertroebelen.

Moge de Heere u voortdurend bewaren in het geloof en de liefde van Zijn geliefde Zoon.

Ontvang onze broederlijke groet in Christus.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juni 2010

In de Rechte Straat | 16 Pagina's

God zegent, geen priester

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 juni 2010

In de Rechte Straat | 16 Pagina's