IRS cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van IRS te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van IRS.

Bekijk het origineel

ONDANKS HET WOEDEN VAN DE SATAN..

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

ONDANKS HET WOEDEN VAN DE SATAN..

… zijn wij meer dan overwinnaars in Christus!

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

Krimpen a.d. IJssel, 22 december 1992

Geliefde dienstknecht van de Heere,

Vanuit Chili schreef mijn vader, ds. Marcos Mercado, mij dat u regelmatig lectuur uitgeeft, waarin u de leer van Rome toetst aan de Bijbel. Volgens mijn vader bewijst u daarmee een grote weldaad aan Chili, want daar is zulke lectuur niet te verkrijgen. En het weinige dat wel beschikbaar is, is erg duur. Mijn vader kan dat niet betalen, want hij leeft en werkt uitsluitend op de basis van geloof.

Zelf meen ik dat de Heere van ons vraagt dat wij onze tienden geven en die stuur ik dan naar Chili ter ondersteuning van de arbeid in Gods Koninkrijk in ons vaderland. Maar mijn vader vroeg mij of ik daarvan deze keer ƒ … wilde sturen aan uw stichting, als een bijdrage voor uw zegenrijke arbeid.

Mijn vader werkt in het noorden van Chili, namelijk in Copiapo dichtbij de woestijn van Atacama. Dagelijks is er strijd en zijn er beproevingen, al 27 jaar lang. Want Copiapo is een stad vol afgoderij.

In Copiapo wordt elk jaar in februari het feest van Maria-Lichtmis op grootse wijze gevierd. Drie dagen lang wordt er dan teugelloos op los geleefd. Dan viert satan zijn grote triomfen.

Mijn vader deed daar vroeger ook aan mee, samen met mijn moeder. Ze dansten ter ere van de duivel. Ze hebben mij toegewijd aan de Maagd van Lourdes. Een bewijs daarvan is mijn naam. Ik heet Monica van Lourdes. (Erg graag zou ik mijn naam "van Lourdes" laten schrappen in het register van de burgerlijke stand, maar dat kost te veel).

De Heere heeft mijn ouders uit die afgodische duisternis getrokken en overgeplaatst in het Koninkrijk van Zijn licht en Zijn liefde. Ook al hun kinderen - we zijn met zeven - hebben gekozen voor de dienst van de God van de Bijbel, de Vader van Jezus Christus.

Mijn vader heeft een wonderbaar getuigenis en ik hoop dat de Heere hem nog ooit eens naar Nederland zal brengen, zodat hij ook persoonlijk met u kan kennis maken. Dan zou hij kunnen vertellen van de vijandschap en de bestrijding die hij heeft ondervonden van zijn familie en van de priesters, omdat hij zich bekeerd had tot Jezus Christus, als zijn Zaligmaker, de Zoon van de levende God.

Gedurende elf jaar hebben mijn ouders gebeden voor de bekering van hun ouders en van hun overige familieleden. En de Heere heeft hun gebed verhoord. Ze zijn allemaal tot geloof gekomen. We hebben een wonderbare God! Halleluja!

Mijn vader evangeliseert o.a. ook in een van de strengste gevangenissen van Chili, in Copiapo. Daar worden de ergste misdadigers vastgehouden.

Maar bij God is niets onmogelijk! En al is de macht van satan sterk, toch hebben we in Christus overwonnen. De poorten van de gevangenis waar de stem van God niet in doorklonk, zijn opengegaan voor hen die de lieflijke boodschap van het Evangelie verkondigen. Het voortdurende bidden en vasten heeft die poorten geopend en niemand kan ze nu nog sluiten.

De gevangenen staan open voor de prediking van Gods vrije genade in Christus. Reeds zijn er dertig tot bekering gekomen. Hoe groot is toch de wonderbare macht van de Heere!

Sommige broeders hebben de gevangenis al verlaten en genieten nu van het nieuwe leven in Christus buiten de kerker. Anderen moeten nog een gedeelte van hun straf uitzitten. Maar ook zij mogen zich reeds verheugen in de vrijheid der kinderen Gods, die hun uit louter genade ten deel is gevallen. En ze getuigen daarvan aan hun medegevangenen.

Dringend vraag ik u: bid voor deze dienstknecht van God, mijn vader. Want satan zit niet stil. Hij is er helemaal niet blij om, dat mijn vader een instrument is geweest in Gods hand om zoveel prooien aan deze vorst van de duisternis te ontrukken.

Hij heeft al een eerste aanval gericht op een zus van mij van 27 jaar en haar op de rand van de dood gebracht. Dat gebeurde een half jaar geleden. Maar God heeft haar weer opgericht en nu geniet ze weer volledig van haar gezondheid.

Laten wij standhouden in de dagelijkse strijd. We moeten niet bang zijn, maar krachtig in de Heere, want het Koninkrijk der hemelen is bezig de poorten der hel in deze wereld te overwinnen.

Stuur mij zoveel mogelijk uw Spaanse lectuur. We hebben die nodig voor onszelf en voor onze kinderen.

Moge de Heilige Israëls u zegenen in 1993.

Uw consierva (mede-dienstmaagd) in Christus, mede namens mijn man:

We vroegen aan Ledezma of we haar brief in IRS zouden mogen publiceren en we schreven haar dat we ook het getuigenis van haar vader graag zouden ontvangen, plus een foto van hen beiden. Zij antwoordde:

Uw brief heeft mij erg blij gemaakt. Ik had niet eens een antwoord van u verwacht en ik zou al tevreden zijn geweest, als ik voortaan uw Spaanse editie zou krijgen.

De Heere zij geprezen! Hij weet waarom u mij vroeg om mijn getuigenis en dat van mijn vader in uw blad te publiceren. Mijn man en ik hebben de vertaling gecontroleerd, zoals u ons dat vroeg. Ze is een getrouwe weergave van het Spaans.

Ik moet u toch ook nog iets vertellen van de omstandigheden, waarin ik uw brief en uw Spaanse lectuur ontving.

Ik was net klaar met mijn dagelijkse stille tijd. Ik stond op van mijn gebed en ging naar beneden. Daar trof ik uw post aan. Wat een vreugde was het voor mij, toen ik uw brief las en het postpakket met de lectuur opende!

Het overweldigde mij zozeer dat ik opnieuw moest neerknielen om de Heere te danken voor zoveel moois. Wat is Hij goed, dat Hij dagelijks in vergevende liefde wil omgaan met ons, zondige mensen, die in Zijn Zoon geloven!

Hierbij dan een foto van mijzelf. Van mijn vader heb ik geen goede foto waar hij alleen op staat, maar ik stuur u nu al vast een kiekje van hem, terwijl hij op straat loopt in een dorp in het noorden van Chili, waar hij nog maar pas begonnen is het Evangelie te verspreiden. Ik hoop dat hij spoedig zijn getuigenis naar u zal sturen. Verbonden in de liefde van Christus, met hartelijke zustergroeten:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 maart 1993

In de Rechte Straat | 32 Pagina's

ONDANKS HET WOEDEN VAN DE SATAN..

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 maart 1993

In de Rechte Straat | 32 Pagina's